Besiktning
Besiktning
Enligt lagen är arbetsgivaren skyldig att utföra årliga besiktningar av sin fallskyddsutrustning. Den besiktningen skall utföras av en kompetent person. Vår personal är auktoriserad och har god erfarenhet av besiktning av fallskyddsutrustning. Besiktningen dokumenteras och rapporteras. Vi förser utrustningen med ett RFID-chip, utrustningen kan då spåras via chipet och detta gör att livslängden på utrustningen blir längre. När vi utför besiktning så för vi in uppgifter om utrustningen i vårt besiktningssystem kontrollpunkt, systemet påminner oss i förväg om datum för nästa besiktning och vi ser till att er utrustning alltid besiktigas i tid. Ni som företaget kan välja mellan att antingen skicka in er utrustning till oss för att få den kontrollerad, eventuellt reparerad och sedan godkänd, eller så kommer vi på plats och utför kontroll och besiktning av utrustningen. Fallskyddsutrustning som inte längre kan spåras via informationen på identifikationslappen, t. ex genom slitage, väta eller smuts, måste kasseras.
Provdragning
Vi utför även provdragning av förankringspunkter och vajersystem på plats ute hos våra kunder. Många system har funnits i kundens anläggning under en lång tid och ibland i en riktigt tuff miljö och detta kan påverka produkternas skick. Till vår hjälp använder vi marknadens modernaste provdragningsutrustningar och säkerställer därmed att systemen och förankringspunkterna som vi kontrollerar har en tillräcklig hållfasthet.
Besiktningsalternativ:
Skicka din utrustning:
Packa din utrustning och skicka den till oss, skicka alltid med ett dokument med fakturauppgifter och returadress.
NUAB Fallskydd
Fläktgatan 28
94147 Piteå
Produkter du sänder in till NUAB för kontroll/service får inte vara utsatt för PCB eller Asbest!
Vi kommer till er:
Om du vill att vi kommer till dig och utför besiktning, kontakta oss på:
- 070-610 54 56
- info@nuabfallskydd.se
Behöver du hjälp med besiktning?
Välkommen att skicka en förfrågan via formuläret här intill.